Alban is the co-founder of Beauty Disrupted, conscious beauty for all genders, designed in Stockholm and carefully crafted in the South of France. All Beauty Disrupted products, from shampoo to body wash and shaving, come as luxuriously lathering solid bars that smoothly follow the contours of the human body. Beauty Disrupted haircare and beauty bars are 100% plastic free, certified vegan and completely free of harsh ingredients. The bars come in beautiful packaging made of recycled cardboard and are produced using 100% renewable energy.

Each of Beauty Disrupted’s haircare and beauty bars avoid at least 2 plastic bottles. Beauty Disrupted donate 20% of our profits to organizations that protect the planet and combat climate change and are b-Corp certified.
Previously Alban spent 20 years in the tech industry at HP in various senior international sales and marketing roles and at Logitech as GM across EMEA and APAC. While putting a lot of effort in driving sustainability in these companies, Alban wanted to put sustainability truly at the center of his professional life. When he and his co-founder, Svante Holm came across an article in Forbes that stated that about 80 Billion plastic bottles of shampoos and conditioners are trashed every year and less than 10% are actually recycled, many ending up in the Ocean, they decided to quit their tech careers and created Beauty Disrupted.

Alban holds a MBA from Northwood University, a BA from SKEMA Business School, and completed Business Sustainability Management programme at Cambridge in 2019. Alban is also vegan, in love with the ocean and its inhabitants and volunteering at Sea Shepherd NGO.

 

Pierre Quintard, Président du Jane Goodall Institute France

Président de l’association depuis 2017. Lancée Par le Dr Jane Goodall, Messagère de la paix auprès des Nations Unies, L’Institut mène des actions de terrains en Afrique pour la préservation de la biodiversité et le bien-être des populations locales dans une approche holistique. Dans ce cadre, l’égalité homme-femme, l’accès à l’éducation et aux emplois durables font partis des actions menées par l’Institut. JGI développe également le programme Roots & Shoots, un programme éducatif présent dans une centaine de pays et permettant aux jeunes de mener des projets environnementaux et à dimension sociale. Dans ce cadre et grâce à sa capacité de mobilisation des jeunes à travers le monde, L’institut Jane Goodall mène de nombreuses actions et campagnes en faveur de la paix, de la préservation environnementale et des hommes.

Après un début de parcours en tant qu’ingénieur, Pierre Quintard rejoint Merrill Lynch en tant que VP où il travaille pour les différentes activités bancaires du groupe. En 1994, il fonde le Groupe Braintec et lance quelques sociétés dans les nouvelles technologies. En 2006, il rejoint Atos-Euronext pour pour développer les activités commerciales. En 2014, Pierre fonde la société Invoxis qui développe des systèmes de renseignement à destination des banques et des grandes entreprises pour lutter contre le financement du terrorisme.

Aujourd’hui Pierre accompagne des startups technologiques et à impact dans leur financement et développement. (Cleantechs, sociétés à impact) Il est également advisor de fonds d’investissement et à l’initiative du fond d’investissement BT&I (Blue Territories & Innovation)  qui investit dans des sociétés à impact selon les principes de l’économie bleue.

Sessions:

Is creating a purpose-led company easier?

Alban Mayne co-founder of premium and committed brand, Beauty Disrupted will share his experience about creating a purpose-driven company and explain why he thinks B/D strong company values and commitment helped the development of the company and overcome some barriers.
Presenter: Alban Mayne, Beauty Disrupted co-founder beautydisrupted.com
https://www.instagram.com/beautydisruptedglobal/

Est-ce que créer une entreprise à mission est plus facile?

Alban Mayne, co-fondateur de la marque de beauté premium et responsable Beauty Disrupted, partagera l'expérience vécue lors la création de son entreprise à impact et expliquera pourquoi il pense que les valeurs fortes et les véritables engagements sociétaux et environnementaux de son entreprise ont facilité le développement de Beauty Disrupted et à passer certaines barrières de l'entreprenariat.
Intervenant: Alban Mayne, Beauty Disrupted co-founder beautydisrupted.com
https://www.instagram.com/beautydisruptedglobal/

Can a business and a NGO truly work together?

Pierre Quintard, president of the Jane Goodall Institute in France and Alban Mayne, co-founder of premium beauty brand, Beauty Disrupted, will share their experience and views on NGO and companies collaboration.
Presenters: Pierre Quintard, President of JGI France, Alban Mayne, co-founder of Beauty Disrupted
https://www.janegoodall.org/
beautydisrupted.com https://www.instagram.com/beautydisruptedglobal/

Une entreprise et une ONG peuvent-elles vraiment travailler ensemble?

Pierre Quintard, président du Jane Goodall Institute France et Alban Mayne, co-fondateur de la marque de beauté premium Beauty DIsrupted, vont partager leur expérience et leur perspectives sur comment une Organisation Non Gouvernementale et une entreprise peuvent collaborer.
Intervenants: Pierre Quintard, Président du JGI France, Alban Mayne, co-fondateur de Beauty Disrupted
https://www.janegoodall.org/
beautydisrupted.com https://www.instagram.com/beautydisruptedglobal/