Dr. Christoph M. Ott is a member of the Board of the Leysin American School, a university lecturer, and the Managing Director of Quality Schools Certificate, a Swiss-based quality certification for schools. He has extensive enrollment management experience in international markets and guiding organizations to achieve long-term goals. Forward-thinking and innovative strategic thinker with the ability to build cross-functional teams, develop comprehensive programs, and improve service quality. Christoph is skilled at introducing new and innovative ideas into secondary education and implementing them through empowerment, motivation, and inspiration.
Dr. Christoph M. Ott est membre du conseil d'administration de la Leysin American School, chargé de cours d'université et directeur général de Quality Schools Certificate, une certification de qualité Suisse pour écoles. Il possède une vaste expérience de le marketing international et d'orienter des organisations à atteindre des objectifs à long terme. Penseur stratégique et innovant, il est capable de constituer des équipes pluridisciplinaires, de développer des programmes et d'améliorer la qualité du service. Christoph est capable de lancer des initiatives novatrices dans l'enseignement secondaire et de les implementer à travers la responsabilisation, la motivation et l'inspiration des collaborateurs.
Sessions:
Less is more - aligning your efforts to best support change in schools
Duplication of work due to running multiple quality systems (such as ISO and accreditations) can create change fatigue, undermine staff morale and, ultimately, hinder the evolution of a school.
The goal of this session is to highlight ways to align these different quality systems and have them feed off and complement each other. Schools emphasize this approach benefit from a climate open and ready to change. This session is given jointly with Jeff Bradley, Director for Accreditation and School Improvement of NEASC.
Less is more - aligner vos efforts pour mieux soutenir le changement dans les écoles
La duplication du travail due à la gestion de plusieurs systèmes de qualité (tels que l'ISO et des accréditations) peut créer un épuisement face aux changements, saper le moral du personnel et, en fin de compte, entraver l'évolution d'une école.
L'objectif de cette session est de mettre en évidence les moyens d'aligner ces différents systèmes de qualité et de faire en sorte qu'ils se nourrissent et se complètent mutuellement. Les écoles qui mettent en avant cette approche bénéficient d'un climat ouvert et prêt au changement. Cette session est donnée conjointement avec Jeff Bradley, directeur de l'accréditation et de l'amélioration des écoles de NEASC.